sobota, 29 września 2012

Zmiana pielęgnacji :))


Dbam o włosy już dłuższy czas, na początku mojej przygody z włosami nie był one
w najgorszym stanie. Tym bardziej że nigdy nie farbowałam, prostowałam ani nie 
kręciłam moim jedynym w tedy problemem był połamane i rozdwojone końcówki.
Teraz kiedy o włosy dbam już dobre parę miesięcy moje włosy są na tyle zdrowe 
aby zmienić troszkę ich pielęgnacje i zacząć o nie dbać w mniejszym stopniu. 
A mianowicie?

Mycie:
Tutaj nie mal że bez zmian będę używała delikatnych szamponów i będą to
facelle, alterra granat i aloes, BD. Używać ich będę na zmianę a oczyszczać 
raz na trzy tygodnie.

Odżywianie:
To tu wprowadzam największe zmiany. Rezygnuje z nakładania odżywki do 
spłukiwania. Moim włosom spokojnie wystarczy wersja b/s. Maskę lub 
bardziej odżywczą odżywkę będę nakładała raz na tydzień, dwa pod 
czepek i ręcznik po to aby raz na jakiś czas włosy odżywić i nawilżyć.

Olejowanie:
Bez zmian 2-3 razy w tygodniu na parę godzin i raz na noc. Będzie to głównie
olej kokosowy, BDFM, rycynowy, oliwa z oliwek, lniany, Alterra.

Zabezpieczanie:
Na końcówki po każdym myciu olej i silikonowe serum bez zmian :)

Stylizacja:
Suszenie po każdym myciu suszarką z chłodnym nawiewem moje włosy po
ich wysuszeniu wyglądają lepiej niż po wyschnięciu naturalnym. Do czesania
TT i naturalne włosie. A lokówka i prostownica od "święta" ;)

Za wiele nie zmieniłam choć jak by nie patrzeć odżywianie jest troszkę 
radykalne ale skoro moim włosom to wystarcza a każda inna odżywka 
d/s je obciąża to myślę że zrobiłam dobrze :)

A wy co o tym sądzicie ?

8 komentarzy:

  1. Myślę, że Twoja nowa pielęgnacja to dobry pomysł :) Ja też okroiłam swoją i moim włosów bardzo to służy, chociaż wolę odżywki d/s, a tych do b/s praktycznie nie używam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim włosom nie wystarczyłaby sama odżywka b/s :(

    OdpowiedzUsuń
  3. A czym zmywasz rycynowy ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. nie mam większych problemów z jego zmyciem wystarczy mi delikatny szampon typu facelle lub BDFM ;)

      Usuń
  4. Jak ja długo tu nie byłam. Jeny jak tak teraz patrzę na twoją pielęgnację włosów to sobie myślę, że ja w takim razie nic nie robie. U mnie olejek tylko raz w tyg., dodałam nowy post nt. domowych sposobów dbania o włosy tj. ziołowe płukanki, jeśli jesteś zaiteresowana to się wypowiedz co o tym myślisz :) Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. to fajnie,że twoje włosy są już na tyle zdrowe,ze mozna ograniczyc pielęgnacje;D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z kolei odżywki b/s strasznie obciążają włosy. Może możesz polecić jakąś dosyć lekką?

    OdpowiedzUsuń
  7. Odżywki b/s są na jesień idealne :) Ja też ostatnio suszę suszarką.I gratuluję zdrowych włosów.
    Zapraszam jeśli będziesz chciała http://kosmetyki-dagmary.blogspot.com/
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń